جستجو برای اقلیت در
مقالاتتعداد 5656 نتیجه ( 0.0024 ثانیه )
- آنچه بیش تر در این نوشتار مورد توجه قرار گرفته، حقوق اقلیت های مذهبی است، هر چند اقلیت های غیرمذهبی نیز
- قرآن کریم با رسمیت بخشیدن به اقلیت ها، حقوق آنان را نیز به رسمیت شناخته است.
- این سخن ناظر به اقلیت ها نیز می باشد.
- از این رو، موارد ذیل برای اقلیت ها به رسمیت شناخته شده است: 1.
- هرگونه تعرضی در اموال اقلیت ها بدون اجازه آنان جایز نمی باشد.55 2.
- محل سجده, مخالف, مخالفان, مخالفت, مختار, مختل, مختلف, مخفی کاری, مدرسه, مدینه, اعتقاد, اعمال انسان, اقلیت
- حقوق اقلیت ها را از دیدگاه امام علی(ع) می توان با مطالعه آثار ماندگار امام در متون اسلامی و نیز سیره
- مشکل جهانی اقلیت ها به مسأله حقوق اقلیت ها باید در سطح یک مشکل جهانی نگریست مشکلی که به گذشته، حال
- با اسلام ناب را می توان در برخورد امام علی(ع) با اقلیت های دینی جستجو نمود.
- تابعیت اکتسابی اقلیت های دینی "و لا تنقضون عهدهم لمعتبه عاتب"(8) اقلیت های دینی متعهد در دیدگاه امام
- فرد یا افراد تحت پوشش این قرارداد می تواند از اقلیت های دینی باشد.
- , مخاطب, مخالف, مخالفان, مخالفت, مختار, مختل, مختلف, مخلوقات, مدد کردن, مدینه, اعتقاد, اعمال انسان, اقلیت
- اقلیت به معنای اندک بودن در برابر اکثریت به معنای بسیاری و افزونی[1] دو مفهوم نسبی است که در مقایسه با
- در اصطلاح معاصر به بخش کمتر یا بیشتر افراد یک کشور یا منطقه یا شهر یا هر مجموعه دیگری مانند پارلمان، اقلیت
- کلی به آیات مربوط، به رویکردی منفی و مذمت*گونه نسبت به اکثریت و رویکردی مثبت با مدلول مدح* نسبت به اقلیت
- مفسران در برخورد با آیات اقلیت و اکثریت گاه با سعی در ایجاد ارتباط میان بخشهای مختلف آیه، مذمت اکثریت
- لغت نامه، ج 2، ص 2679، اقلیت، 2693، اکثریت. [2]. لغت نامه، ج 2، ص 2679، اقلیت، 2693، اکثریت. [3].
- مانوس, مبتلا, مبدا, متالوژی, متشابه, متفاوت, متفق شدن, مثل, محرومیت, محل, مخاطب, مختلف, مدرس, مدینه, اقلیت
- بلی، پیامبر و صحابه اش در صدر اسلام در اقلیت بودند، ولی بر اکثریت فائق آمدند، تیمورخان و سپاهیانش نیز
- در افغانستان نیز در اقلیت بودند.
- آیا اقلیت پیامبر هرگز انسانیت، اخلاقیات و عدالت را زیر پا گذاردند؟ پیامبر نه تنها با فریب و زور دیگران
- نه تنها تیمور، بلکه اگر تاریخ جهان را ورق بزنیم، چه بسیار اقلیت نظامی را می بینیم که با زور بر اکثریتی
- حکومت کردند و بسیاری نیز با نام خداوند چنین کردند؛ چنان که حاکمان اموی نیز اقلیت مسلمانی بودن که خود
- و قانون اساسی ایران نسبت به حقوق اقلیت ها خواهیم پرداخت.
- مقایسه دیدگاه اسلام و غرب در مسئله اقلیت های دینی و مذهبی الف.
- اما باید پذیرفت که علی رغم این تلاش ها حقوق اقلیت ها در مرحله اجرا، دچار مشکلات اساسی است.
- و قانون اساسی ایران نسبت به حقوق اقلیت ها خواهیم پرداخت.
- مقایسه دیدگاه اسلام و غرب در مسئله اقلیت های دینی و مذهبی الف.
- محبت, محبت, محبس, محسن, محسنات, محل, محکمی, مخالف, مخالفان, مخالفت, مختار, مختلف, اعتقاد, اعمال انسان, اقلیت
- چکیده مفهوم -اقلیت- و -اکثریت- در علم سیاست کاربرد وسیعی دارد و از بنیادهای تحولات جامعه بشری در عرصه
- واژههای کلیدی: اقلیت، اکثریت مذموم، اکثریت ممدوح، امت اسلامی، شورا.
- علامه طباطبایی در این باره میگوید: آرا و عقاید و نظریات اکثریت در مقابل اقلیت را نمیتوان همیشه حق
- خواهیها بشود و اختلاف در راه یابی به حقایق و عدالت یا تشخیص قانون درست از نادرست به وجود آید، اکثریت بر اقلیت
- است، مگر این که اشتباه آنان، طبق موازین شرع یا عقل، روشن و ثابت شود؛ به عبارت دیگر، از منظر قرآن، صرف اقلیت
- محکمی, محکمی, مخاطب, مخالف, مخالفان, مخالفت, مختلف, مخلوقات, مدرس, مدرسه, مدینه, اعتقاد, اعمال انسان, اقلیت
- چکیده مفهوم -اقلیت- و -اکثریت- در علم سیاست کاربرد وسیعی دارد و از بنیادهای تحولات جامعه بشری در عرصه
- واژههای کلیدی: اقلیت، اکثریت مذموم، اکثریت ممدوح، امت اسلامی، شورا.
- علامه طباطبایی در این باره میگوید: آرا و عقاید و نظریات اکثریت در مقابل اقلیت را نمیتوان همیشه حق
- خواهیها بشود و اختلاف در راه یابی به حقایق و عدالت یا تشخیص قانون درست از نادرست به وجود آید، اکثریت بر اقلیت
- است، مگر این که اشتباه آنان، طبق موازین شرع یا عقل، روشن و ثابت شود؛ به عبارت دیگر، از منظر قرآن، صرف اقلیت
- محکمی, محکمی, مخاطب, مخالف, مخالفان, مخالفت, مختلف, مخلوقات, مدرس, مدرسه, مدینه, اعتقاد, اعمال انسان, اقلیت
- علامه طباطبایی در این باره میگوید: آرا و عقاید و نظریات اکثریت در مقابل اقلیت را نمیتوان همیشه حق
- خواهیها بشود و اختلاف در راه یابی به حقایق و عدالت یا تشخیص قانون درست از نادرست به وجود آید، اکثریت بر اقلیت
- است، مگر این که اشتباه آنان، طبق موازین شرع یا عقل، روشن و ثابت شود؛ به عبارت دیگر، از منظر قرآن، صرف اقلیت
- محل, محکمی, محکمی, مخاطب, مخالف, مخالفان, مخالفت, مختلف, مخلوقات, مدرسه, مدینه, اعتقاد, اعمال انسان, اقلیت
- جزیه گفته شد که اسلام دین مدارا و تسامح با مخالفان و منکران خود است، به گونه اى که نه تنها متعرض اقلیت
- براى صدق این مدعا، کافى است نیم نگاهى به قراردادها و عهدنامه هاى پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) با اقلیت
- و نحوه تأمین دو رکن مزبور در حکومت هاى امروزى با حکومت اسلامى عصر رسالت در فرق نهادن بین مسلمانان و اقلیت
- اما اسلام در مقابل این دو امتیاز، که به اقلیت ها اعطا کرده بود، قانونى به نام «جزیه»41 وضع نمود که به
- موجب آن اقلیت ها در مقابل امتیازات مذکور، بخشى از درآمد سالانه خود را به عنوان «مالیات» به حکومت اسلامى
- تحمیلاتی که به گروه اقلیت میشده، در قبال حمایتی که دولت اسلامی از آنها به عمل میآورد; در مقایسه با
- مخصوصا که گروههای اقلیت، آزادی کامل داشتهاند که در هر کجا مایلند اقامت گزینند و حکومت اسلام، حمایت
- نشانههایی از بدرفتاری مسلمانان با گروههای اقلیت، موجود نیست، بر عکس، شواهد تاریخی در حسن سلوک و مهرورزی
- برداشت اسلام از حقوق اقلیت، هرگز نباید پدیدهای قرون وسطایی و قدیمی جلوه کند .
- این حقیقت مورد پذیرش تاریخ است که قرآن با ارایه مقرراتی در حمایت از گروههای اقلیت، توانسته است ضرورت
- , محکمی, محکمی, مخالف, مخالفان, مخالفت, مختار, مختل, مختلف, مدد, مدرسه, مدینه, اعتقاد, اعمال انسان, اقلیت
1.
حقوق اقلیت ها در نظام علوی
نويسنده: مسعود راعی
تاريخ: 1389.05.04
كد مقاله: 4214
2.
امام علی (ع) و حقوق اقلیتها (1)
نويسنده: عباسعلی عمیدزنجانی
تاريخ: 1389.02.04
كد مقاله: 1368
3.
اقلیت و اکثریت: گروه کمتر و بیشتر افراد هر مجموعه
نويسنده: علی معموری
تاريخ: 1389.06.21
كد مقاله: 4869
4.
تفسیر به رای قرآن و بهتان به خداوند
نويسنده: -
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 9248
5.
حقوق بشر از دیدگاه اسلام و غرب
نويسنده: سید مهدی سیدیان - قاسم شبان نیا
تاريخ: 1389.05.03
كد مقاله: 4131
6.
جایگاه اقلیت و اکثریت در قرآن
نويسنده: علی کریم پور قراملکی
تاريخ: 1388.11.10
كد مقاله: 704
7.
جایگاه اقلیت و اکثریت در قرآن
نويسنده: علی کریم پور قراملکی
تاريخ: 1389.03.06
كد مقاله: 1992
8.
جایگاه اقلیت و اکثریت در قرآن
نويسنده: علی کریم پور قراملکی
تاريخ: 1389.04.15
كد مقاله: 2499
9.
خشونت یا عقلانیت احکام اجتماعى اسلام در اندیشه شهید مطهرى
نويسنده: محمدحسن قدردان قراملکى
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 9524
10.
مبانی و مزایای حقوق بشر در اسلام
نويسنده: علی ربانی گلپایگانی
تاريخ: 1389.06.23
كد مقاله: 5626
