جستجو برای طاعت در
مقالاتتعداد 2880 نتیجه ( 0.0011 ثانیه )
- قنوت از مادهی "قنو" است که در لغت به معنای به دست آوردن چیزی و خوشهی خرما آمده و در اصطلاح قرآنی یعنی طاعت
- دعا باشد. [4] واژهی قنوت با تعابیر مختلف 13 بار در قرآن کریم ذکر شده که در تمام موارد معنای خضوع، طاعت
- اطاعت کامل و دعای خالص: قنوت همان حالت خضوع برای طاعت الهی است که قرآن به آن امر فرموده: «. . .
- تنهایى) امتى بود، مطیع فرمان خدا، خالى از هر گونه انحراف و از مشرکان نبود» تمام زندگی حضرت ابراهیم با طاعت
- ، اینست که مداومت بر اعمال صالح دارند؛ [27] همان تواضع کنندگان هستند؛[28] همان اصحاب قنوت، یعنی اهل طاعت
- ؟ * -یعبدون- از ماده عبادت به معنی اطاعت است؛ در کتب لغت از جمله -قاموس- و -صحاح- عبادت به معنای طاعت
- میزان تعبّد مشخّص و نمایان میشود و امتحانهای کوچکتر انسان را برای امتحانهای سختتر و مراحل بالاتر طاعت
- است و دارای مراحل و مراتبی است و تسلیم و انقیاد در برابر قضای الهی و امتحانات سخت نشانه مراحل بالای طاعت
- * خلاصه و نتیجه: * خلاصه اینکه تنها علت مقدمی و طریقیِ خلقت، عبادت و طاعت است و امتحان جزئی از
- طاعت و محک سنجش و ارتقای آن است و بهرهمندی از مقام خلافت در سایهکسب اسماء الهی و تخلق به صفات خدایی
- سوگند, سیما, شتر, شخصیت, شر, شراب, شرافت, شروع, شعار, شغل, شقاوت, شناخت, شهوات, صید, ضد, ضرورت, ضلالت, طاعت
- چیست؟ «یعبدون» از ماده عبادت به معنى اطاعت است; در کتب لغت از جمله «قاموس» و «صحاح» عبادت به معناى طاعت
- میزان تعبد مشخص و نمایان مى شود و امتحان هاى کوچکتر انسان را براى امتحان هاى سخت تر و مراحل بالاتر طاعت
- است و داراى مراحل و مراتبى است و تسلیم و انقیاد در برابر قضاى الهى و امتحانات سخت نشانه مراحل بالاى طاعت
- خلاصه و نتیجه: خلاصه اینکه تنها علت مقدمى و طریقىِ خلقت، عبادت و طاعت است و امتحان جزئى از طاعت و محک
- چیست؟ -یعبدون- از ماده عبادت به معنی اطاعت است; در کتب لغت از جمله -قاموس- و -صحاح- عبادت به معنای طاعت
- میزان تعبد مشخص و نمایان می شود و امتحان های کوچکتر انسان را برای امتحان های سخت تر و مراحل بالاتر طاعت
- است و دارای مراحل و مراتبی است و تسلیم و انقیاد در برابر قضای الهی و امتحانات سخت نشانه مراحل بالای طاعت
- خلاصه و نتیجه: خلاصه اینکه تنها علت مقدمی و طریقیِ خلقت، عبادت و طاعت است و امتحان جزئی از طاعت و محک
- سوگند, سیما, شتر, شخصیت, شر, شراب, شرافت, شروع, شعار, شغل, شقاوت, شناخت, شهوات, صید, ضد, ضرورت, ضلالت, طاعت
- عبادت چیست؟ یعبدون از ماده عبادت به معنی اطاعت است; در کتب لغت از جمله قاموس و صحاح عبادت به معنای طاعت
- میزان تعبد مشخص و نمایان می شود و امتحان های کوچکتر انسان را برای امتحان های سخت تر و مراحل بالاتر طاعت
- است و دارای مراحل و مراتبی است و تسلیم و انقیاد در برابر قضای الهی و امتحانات سخت نشانه مراحل بالای طاعت
- خلاصه و نتیجه: خلاصه اینکه تنها علت مقدمی و طریقی خلقت، عبادت و طاعت است و امتحان جزئی از طاعت و محک
- سوگند, سیما, شتر, شخصیت, شر, شراب, شرافت, شروع, شعار, شغل, شقاوت, شناخت, شهوات, صید, ضد, ضرورت, ضلالت, طاعت
- عبادت چیست؟ یعبدون از ماده عبادت به معنی اطاعت است; در کتب لغت از جمله قاموس و صحاح عبادت به معنای طاعت
- میزان تعبد مشخص و نمایان می شود و امتحان های کوچکتر انسان را برای امتحان های سخت تر و مراحل بالاتر طاعت
- است و دارای مراحل و مراتبی است و تسلیم و انقیاد در برابر قضای الهی و امتحانات سخت نشانه مراحل بالای طاعت
- خلاصه و نتیجه: خلاصه اینکه تنها علت مقدمی و طریقی خلقت، عبادت و طاعت است و امتحان جزئی از طاعت و محک
- سوگند, سیما, شتر, شخصیت, شر, شراب, شرافت, شروع, شعار, شغل, شقاوت, شناخت, شهوات, صید, ضد, ضرورت, ضلالت, طاعت
- سایه آن انسان غبار غفلت و دوری را از قلب خود بزداید و برجان و روح خسته خویش، با باران یاد الهی گلهای طاعت
- در حقیقت فراموشی خداوند، ترک شکر -ذکر الهی و ترک طاعت در بندگی را نیز به همراه دارد-، زیرا از یکسو فراموشی
- و اینها همه عامل اصلی فسق و فجور و بلکه این خود فراموشی بدین مصداق و خروج از طاعت خداست ولذا می گوید
- سعادت, سلام, سوء, سواد, سؤال, سیما, شاد کردن, شتر, شخصیت, شر, شراب, شروع, شغل, شهادت, شهوات, ضرورت, طاعت
- سایه آن انسان غبار غفلت و دورى را از قلب خود بزداید و برجان و روح خسته خویش، با باران یاد الهى گلهاى طاعت
- در حقیقت فراموشى خداوند، ترک شکر «ذکر الهى و ترک طاعت در بندگى را نیز به همراه دارد»، زیرا از یکسو فراموشى
- و اینها همه عامل اصلى فسق و فجور و بلکه این خود فراموشى بدین مصداق و خروج از طاعت خداست ولذا مى گوید
- مقام عبودیت و بندگی در نظر گرفته است، خبر داده و می فرماید: صبر بر سه قسم است؛ صبر در مصیبت، صبر بر طاعت
- ، و صبر از گناه، و هر کس در مقام انجام طاعت خدا صبر و پایداری نماید، خداوند برای او ششصد درجه مقرر فرماید
- حفظ, دشمن, دنیا, دوست, صداقت, رد, رهایی, رزق, ضرر, سادگی, سلام, سواد, سوگند, شتر, شراب, شغل, ضرورت, طاعت
- خواهند گرفت یعبدون از ماده عبادت به معنی اطاعت است؛ در کتب لغت از جمله قاموس و صحاح عبادت به معنای طاعت
- میزان تعبد مشخص و نمایان می شود و امتحان های کوچکتر انسان را برای امتحان های سخت تر و مراحل بالا تر طاعت
- است و دارای مراحل و مراتبی است و تسلیم و انقیاد در برابر قضای الهی و امتحانات سخت نشانه مراحل بالا ی طاعت
- سوگند, سیما, شتر, شخصیت, شر, شراب, شرافت, شروع, شعار, شغل, شقاوت, شناخت, شهوات, صید, ضد, ضرورت, ضلالت, طاعت
1.
قنوت
نويسنده: اباذر بشیرزاده - ابوالفضل زارعی نژاد
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 10034
2.
فلسفه آفرینش انسان از دیدگاه قرآن
نويسنده: مرتضی موحّدی
تاريخ: 1384.12.06
كد مقاله: 68
3.
فلسفه ى آفرینش انسان از دیدگاه قرآن
نويسنده: مرتضى موحدى
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 9916
4.
فلسفه ی آفرینش انسان از دیدگاه قرآن
نويسنده: مرتضی موحّدی
تاريخ: 1389.04.30
كد مقاله: 3591
5.
فلسفه ی آفرینش انسان از دیدگاه قرآن
نويسنده: مرتضی موحّدی
تاريخ: 1389.06.23
كد مقاله: 5437
6.
فلسفه ی آفرینش انسان از دیدگاه قرآن
نويسنده: مرتضی موحّدی
تاريخ: 1389.06.23
كد مقاله: 5566
7.
آثار و فواید ذکر خدا
نويسنده: نفیسه فقیهی مقدس
تاريخ: 1389.04.30
كد مقاله: 3668
8.
آثار و فواید ذکر خدا
نويسنده: نفیسه فقیهى مقدس
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 8704
9.
صبر کلید خوشبختی - بخش نخست
نويسنده: محمدآصف عطایی
تاريخ: 1389.06.23
كد مقاله: 5287
10.
فلسفه آفرینش انسان از دیدگاه قرآن
نويسنده: مرتضی موحدی
تاريخ: 1389.06.23
كد مقاله: 5279
