جستجو برای نابینا در
مقالاتتعداد 1828 نتیجه ( 0.0016 ثانیه )
- ثانیاً چهره در هم کشیدن در برابر یک مرد نابینا مشکلی ایجاد نمی کند؛ چرا که او نمی بیند.
- عبوس و ترشرو گشت چون آن مرد نابینا حضورش آمد».
- یاسری: « روی ترش کرد و پشت کرد برای آنکه آمد او را نابینا( چند نفر خدمت پیامبر(ص) بودند.
- عبدالله بن ام مکتوم که مؤمن و نابینا بود وارد شد.
- شاید آن مرد نابینا نزد رسول خدا(ص) آمده تا از گناهان گذشته توبه نموده و پاک و پاکیزه شود». 4.
- حال گروه کافران, همچون حال نابینا و کر, و حال مومنان, همانند حال افراد بینا و شنوا است.
- در حقیقت مومن, در پرتو دل آگاهی بسان انسان بینا و شنوا و فرد کافر در اثر دل مردگی بسان نابینا و کر می
- ((حال این دو گروه[ مومن و منکر] حال نابینا و کر و بینا و شنواست, آیا این دو همانند و همسانند؟ چرا یادآور
- و در نتیجه آنان نسبت به حقایق نابینا و ناشنوا هستند.* اکنون سوال می شود: آیا دو گروه زیر یکسانند:*
- کافر به خاطر دل مردگی بسان نابینا و کر می باشد.
- فلز, قبح, قدرت, کفر, گروه, مادر, ماه, مثال, مجادله, محاسبه, مردم, مساوات, اطمینان, مفید, مکان, میوه, نابینا
- مثلا هنگامی که قرآن میگوید:و من کان فی هذه اعمی فهو فی الآخرة اعمی،کسی که در این جهان نابینا بوده است
- در آخرت نیز نابینا و گمراهتر است!
- منظور ازاعمیدر این جا نابینایی ظاهری که معنی لغوی آن است نمیباشد،چرا که بسیاری از نیکان و پاکان ظاهرا نابینا
- همچنین قرآن درباره گروهی از دشمنان اسلام میگوید:صم بکم عمی فهم لا یعقلون،آنها کر و لال و نابینا هستند
- ،و به همین دلیل چیزی نمیفهمند. (2) بدیهی است آنها از نظر ظاهر،کر و لال و نابینا نبودند بلکه این صفات
- عاقل, عده, عرب, فانی, قاطعیت, قدرت, قرب, رفتار, کشتی, مادر, ماده, مجید, مردگان, مساوات, مکان, میوه, نابینا
- بن عنکشه است.[2] عبداللّه پسر دایی خدیجه[3] و از نخستین اسلام آورندگان به شمار می رود[4] که در کودکی نابینا
- آیا برای من که نابینا هستم، رخصتی نیست؟ بدین گونه عبارت -غَیرُ أُولِی الضَّررِ- نازل شد و آیه به صورت
- * و أمّا مَن جاءک یسعی * وَ هُوَ یخشی * فَأَنتَ عَنه تَلهّی = روی را ترش کرد و سر برگردانید؛ چون آن نابینا
- نقل می کند که روزی پیامبر در پی اندرز عتبة بن ربیعه، ابوجهل و عبّاس بن عبدالمطّلب بود که ابن ام مکتوم نابینا
- ظاهر, عجله, عده, عشق, عمر, فلز, چهره, کوچ, کودک, گواهی, مادر, ماه, مراحل, مردم, مساوات, مکان, میزان, نابینا
- کَالْأَعْمَى وَ الْأَصَم ِ وَ الْبَصِیرِ وَ السَمِیعِ. . . »[35] «حال این دو گروه [مؤمنان و منکران ]، حال "نابینا
- ولى ما چشمانشان را نابینا و محو کردیم (و گفتیم: ) بچشید عذاب و انذارهای مرا!»
- جسمانی داشت، هیچ بصیرت باطنی نداشت؛ چنانکه در آیات بعد به این نکته تصریح شده است: «کسی که در این جهان نابینا
- بوده است، در آخرت نیز نابینا و گمراهتر است. »[55] یعنی این شخص چشم حیوانی دارد، اما گمراهی بصیرت را
- از ایشان سلب کرده؛ لذا کوردلان نابینا محشور خواهند شد، اما در هنگامهی عذاب بیناییشان بازگردانده میشود
- انگار که پیش از این نابینا بودیم!
- گاه پدیدهها و معرفتهای گهربار را آنقدر دیدهایم که دیدگانمان نسبت به آنان نابینا شده است و آن میزان
- برای نمونه برخی از قصه گویان پیامبر را در هنگام رودررویی با آن نابینا عبوس معرفی میکنند: "این مرد نابینا
- قصه پیامبر(ص) برخی قصه نویسان از کراهت پیامبر در رودررویی با آن نابینا سخن میگویند: "این مرد نابینا
- چون این مرد نابینا آن جا آمد، او خویشتن را فراهم گرفت به تعزّر و ترفّع و روی ترش کرد و روی بگردانید،
- , مثال, مجادله, جلسه, مخلوقات, مرد, مردم, مرئی, مشروع, معیار, مفید, مکان, موسی, میانه, میثاق, میوه, نابینا
- براى نمونه برخى از قصه گویان پیامبر را در هنگام رودررویى با آن نابینا عبوس معرفى مى کنند: «این مرد
- نابینا بود، نمى دید که رسول(علیه السلام) مشغول است، گفت: یا رسول الله اقرئنى و علمنى مما علمک الله چیزى
- قصه پیامبر(ص) برخى قصه نویسان از کراهت پیامبر در رودررویى با آن نابینا سخن مى گویند: «این مرد نابینا
- چون این مرد نابینا آن جا آمد، او خویشتن را فراهم گرفت به تعزر و ترفع و روى ترش کرد و روى بگردانید، خداى
- که نزدیک او آمد آن نابینا.
- و چه دانی تو ای محمد (کذا) باشد که آن نابینا می خواست که پاک شود.یا پند خواست پذیرفت پس سود خواست داشت
- کی نزدیک او امد ان نابینا. و جی دانی تو ای محمد باشد کی ان نابینا می خواست کی پاک شود.
- لغزش, مادر, مثال, جلسه, مرد, مردگان, مردم, مرز, مریم, مساوات, مسخ, مسکن, مکان, موسی, میانه, میثاق, نابینا
- حنیف رضی الله عنه، طی نقل واقعه ای میفرماید: روزی نزد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم بودم که شخصی نابینا
- من شخصی نابینا هستم و کسی را نیز ندارم تا از دستم گرفته و مرا به مسجد آورد لذا برایم بسیار مشکل است.
- حنیف در ادامه میفرماید: به خدا سوگند، صحبت ما به درازا کشید و ما همچنان مشغول صحبت بودیم که همان شخص نابینا
1.
بررسی نقش روایات در ترجمه قرآن کریم (2)
نويسنده: علی اصغر شعاعی
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 9104
2.
مثل در قرآن - آیا مومن و منکر برابرند؟
نويسنده: آیه الله جعفر سبحانی
تاريخ: 1384.12.11
كد مقاله: 79
3.
ضوابط تفسیر قرآن و خطرات تفسیر به رای
نويسنده: ناصر مکارم شیرازی
تاريخ: 1389.06.23
كد مقاله: 5480
4.
ابن امّ مکتوم
نويسنده: سیدعلیرضا واسعی
تاريخ: 1389.05.04
كد مقاله: 4287
5.
چشم و بصر
نويسنده: اباذر بشیرزاده - محدثه بهمدی
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 10516
6.
آیا قرآن بر ما نازل شده است
نويسنده: دکتر کاوه احمدی علیآبادی
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 8768
7.
داستان پیامبران در تفسیر ابوالفتوح رازی
نويسنده: محمد فرجاد
تاريخ: 1389.01.30
كد مقاله: 972
8.
داستان پیامبران در تفسیر ابوالفتوح رازى
نويسنده: محمد فرجاد
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 9540
9.
ترجمه بسیار قدیمی از قرآن کریم
نويسنده: علی موسوی گرمارودی
تاريخ: 1389.03.05
كد مقاله: 1876
10.
مواردی از توسل در آیات قرآن
نويسنده: -
تاريخ: 23/06/1389
كد مقاله: 10246
